مزایای ویژگی های بیومتریک در کنترل تردد
تشخیص هویت بیومتریک، تکنیکی است که با استفاده از ویژگی‌های منحصر به فرد رفتاری یا فیزیکی در یک فرد به منظور شناسایی او انجام می‌شود.که برخی از این ویژگی ها عبارتند از : اثرانگشت، چهره، صدا و عنبیه چشم. اما تشخیص هویت بیومتریک، فقط منحصر به ویژگی‌های فیزیکی نمی‌باشد. برخی الگوهای رفتاری، مانند گفتار یا روش تایپ فرد بر صفحه کلید، نیز می‌تواند آنالیز شود.

در حال حاضر بسیاری از کسب‌وکارها یا سازمان‌ها به منظور کنترل دسترسی افراد، تشخیص هویت بیومتریک را مورد استفاده قرار می‌دهند. انواع زیادی از اسکنرهای بیومتریک وجود دارد. برخی از آنها اسکن عنبیه را انجام می‌دهند، در حالیکه انواع دیگر اثرانگشت کاربران، شکل دست‌های آنها یا حتی روش تایپ انها بر صفحه کلید اسکن می‌کنند. در کل تشخیص هویت بیومتریک، امن‌تر از ابزارها و روش‌های سنتی است، اما معایب خاص خود را نیز به همراه دارد.

ردیابی و نگهداری زمان تردد کارمندان می تواند کار دشواری باشد، به ویژه هنگامی که جنبه اصلی نقش شما نیست. دانستن زمانی که کارکنان به محل کار رسیده اند و زمانی که آنها آنجا را ترک می کنند، از مهم ترین مسائلی است که همیشه وجود دارد. سیستم کنترل بیومتریک، سیستم دقیقتری را برای سنجش فعالیتهای گروهی و فردی به ارمغان آورده است. یک سیستم کنترل تردد بیومتریک زمان ورود و خروج کارمندان را در طول روز کاری ثبت خواهد کرد و کارمندان شما دیگر نیازی به ارائه کارت به هنگام ثبت تردد نخواهند داشت.

 

کنترل تردد بیومتریک

 

مزایای سیستم کنترل تردد بیومتریک :

1. در روش های قدیمی کارت پرسنلی و کد، احتمال تقلب بالا بود و افراد می توانستند به جای همدیگر کارت بزنند و این عامل باعث سوء استفاده برخی کارمندان شرکت می شد. سیستم کنترل تردد بیومتریک از بروز مشکلاتی از این قبیل جلوگیری می کند؛ زیرا سیستم برای هر فرد یک مشخصه ی منحصر به فرد در اختیار دارد که دیگران نمی توانند آن را به دستگاه القا کنند.
2. سیستم کنترل تردد بیومتریک مزایای زیادی نسبت به سیستم های کنترل تردد مبتنی بر کارت که در سازمان ها استفاده می شود، دارد. به طور معمول در سیستم های سنتی سازمان ها یک دفتر ثبت دارند که در آن افراد نام، زمان ورود و خروج و سایر جزئیات مورد نیاز را وارد می کنند، اما مشکل این سیستم ها دقت پایین، هدر رفتن زمان، غیر قابل اعتماد و مهم تر از همه امنیت پایین است.
3. سیستم کنترل تردد بیومتریک بسیار کاربرپسند و کار با آن آسان است. هر شخصی می تواند به راحتی از آن استفاده کند تنها کافیست کاربر یک بار در مقابل دستگاه بیومتریک بایستد و از طریق اثرانگشت یا تشخیص چهره تمام جزئیات زمان آن به طور خودکار ثبت می شود. به این ترتیب موجب صرفه جویی زیادی در زمان می شود و جزئیات دقیقی از تردد کارمند ضبط می گردد. همچنین می توان از ورود زودهنگام یا دیرهنگام پرسنل شد و از ثبت زمان ورود/خروج به جای دیگران جلوگیری کرد.
4. بسیاری از مدارس، دانشگاهها از سیستم های کنترل تردد بیومتریک استفاده می کنند تا حضور دانش آموزان خود را پیگیری کنند. بزرگترین مزیت دستگاه حضور و غیاب بیومتریک نسبت به دستگاه حضور و غیاب کارتی یا روش های ثبت دستی، امنیت بالا  آن است. بسیاری از مغازه ها و مراکز خرید از سیستم کنترل دسترسی بیومتریک برای اهداف امنیتی استفاده می کنند و کارایی فراوانی دارند.
5. اگر شما بخواهید از سیستم کنترل تردد بیومتریک برای کسب و کار یا سازمان استفاده کنید، آنها می توانند به سیستم های پرداخت حقوق، حسابداری و صورت حساب به راحتی متصل شوند بنابراین سیستم های کنترل تردد بیومتریک بسیار انعطاف پذیر هستند. همچنین نشان می دهند که استفاده از دستگاه کنترل تردد بیومتریک می تواند برای همه نوع کسب و کار و سازمان ها با انعطاف پذیری بالایی استفاده شود.
6. سیستم کنترل تردد بیومتریک یک تکنولوژی بدون خطا جهت اطمینان از صحت حضور است و برای کسانی که با تعداد زیادی از کارکنان سروکار دارند، بسیار مفید است. به طور خلاصه، راهكارهای کنترل تردد بيومتريک شما را قادر مي سازد كه با انجام راه های ساده و سریع بر مسائل مربوط به رديابی زمان غلبه نموده و بر كسب و كار اصلی خود تمرکز نمایید.

محصولات